Sophia Kinderziekenhuis

Voor medisch studenten (bachelor/master)

Geneeskunde

Sinds 2014 staat onze opleiding Geneeskunde volgens de Keuzegids Universiteiten op de eerste plaats van alle medische faculteiten in Nederland. In 2014, 2015 en 2017 werd onze opleiding zelfs uitgeroepen tot Topopleiding. Onze docenten geven
toponderwijs. We besteden veel aandacht aan wetenschappelijk onderzoek. Als enige medische faculteit bieden wij vijf research masters. We moedigen studenten aan om hun eigen initiatieven te ontplooien. Die vijf punten maken het verschil.

In Rotterdam selecteren wij 100% decentraal, om studenten te vinden die bij ons passen. Wij zoeken studenten die méér willen dan alleen een goede opleiding van topdocenten. Studenten die zichzelf blijven uitdagen en niet stoppen als het college is afgelopen. Met interesse voor academische vorming, dat wil zeggen: gericht op verbreding van vakkennis, door onderwijs op het snijvlak van de geneeskunde en andere disciplines. Want wij geloven dat alleen deze studenten later de beste
artsen worden: de ErasmusArts.

Klinische Technologie

Geavanceerde scans en op maat 3D-geprinte kunstorganen. Medische technologie is niet meer weg te denken uit de zorg. Deze innovatieve behandelmethoden vragen echter om een nieuw soort medisch professional. Iemand met medische én technische kennis, die de brug slaat tussen de techniek en de patiënt.

Met de opleiding Klinische Technologie wordt je een technisch-medisch professional en je zet jouw expertise in binnen een medisch behandelteam voor een optimale diagnose en behandeling van de patiënt. Met jouw profiel vergemakkelijk je de introductie van technologische vernieuwingen in de zorg en maak je het verschil in de gezondheidszorg van de toekomst.

Nanobiology

Nanobiologie gebruikt de taal van de wiskunde binnen de context van de natuurkunde om de complexiteit van de biologie te doorgronden. Het unieke van de opleiding is dat studenten van begin af aan een gedegen achtergrond in de fundamentele wiskunde, natuurkunde en moderne biologie krijgen.

De bedoeling is dat vakoverstijgend denken voor de studenten standaard wordt, zodat zij gemakkelijk bruggen slaan tussen de verschillende vakgebieden. De studenten maken niet alleen kennis met geïntegreerde theoretische modules, maar ook met geavanceerde praktische vaardigheden bij laboratoriumexperimenten, informatietechnologie, programmeren en onderzoeksmethoden.

Kijk voor meer informatie op: https://www.tudelft.nl/onderwijs/opleidingen/bachelors/nb/bsc-nanobiology/opleiding/.